Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.
Септември 26, 2018, 01:30:00 pm

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията

Тагове

GPS, GLONASS, Galileo, BeiDou, IRNSS, QZSS, Doris, Transit, GPRS, Telematics, Teltonika, Garmin, TomTom, IGO, Trimble, Leica, Google Maps, Open Street Map, Navteq, Teleatlas, ERP, CRM, Internet of Things, IoT, Fleet Management, Tracking, GIS, Geomatics, Geodesy, Surveying, GPS Forum, Photogrammetry, GPS Tracking, Mapping, IG Engineering Forum, Trace Group Hold PLC, PSI AD, Infrastroi, Putstroiijenering, “Trace PZP Nis” PLC, “Trace PZP Vranje” Ltd, Trace Roads PLC, Trace Sofia, Trace Forum, PST Group, Nik Electronics, Agro Office Maps, Kolma, Cadis, MKAD, Allterco Robotics, MyKi, ConnectedBin, Mapex, Datecs, David Holding, TechnoLogica, Autocad, ArcGIS, MapInfo

Тагове

GPS, Глонасс, Галилео, Бейду, IRNSS, QZSS, Дорис, Транзит, GPRS, Телтоника, Телематика, Garmin, ТомТом, IGO, Trimble, Leica, Sokkia, CNC Navigation, Google Maps, Open Street Map, Интернет на нещата, IoT, IoT форум, управление на автопарка, GPS проследяване, следене, флийт мениджмънт, ГИС, Геоматика, Геодезия, Геодезия Форум, Картиране, строителна механизация, пътно строителство, Трейс Груп Холд АД, Пи Ес Ай АД, Инфрастрой АД, Пътстройинженеринг, Родопа Трейс, Трейс ПЗП Ниш АД, Трейс ПЗП Враня ООД, Трейс Пътища АД, Трейс Своге, Трейс София, Трейс Форум, ПСТ Груп,  Ник Електроникс, Агро Офис Карти, Колма, Кадис, Алтерко Роботикс, Давид Холдинг, Мапекс, Датекс, Ай Джи Инженеринг, форум

Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 2
  • Latest: Dimitar
Stats
  • Общ брой публикации: 181
  • Общ брой теми: 181
  • Online Today: 3
  • Online Ever: 6
  • (Юли 26, 2018, 05:07:53 pm)
Потребители онлайн
Users: 0
Guests: 3
Total: 3

Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 43
Изискванията влизат в сила съответно след 9 и 18 месеца



Всички автобуси трябва да бъдат оборудвани с колани за пътниците и с устройство за мобилно видеонаблюдени - т.нар. видеорегистратор. Това решиха депутатите с приемането на второ четене на промени в Закона за пътищата, с които се изменя Законът за автомобилните превози.

Текстовете бяха приети със 79 гласа „за” и 20 въздържали се. Изискването за оборудване с колани влиза в сила в 9-месечен срок от обнародването на промените, а за видеорегистраторите – в 18-месечен срок.

Изискването за обезопасителни колани няма да се прилага за моторни превозни средства при специализиран превоз по маршрути с еднопосочна дължина до 30 км.

Превозвач, който допусне извършване на превоз на пътници с моторно превозно средство, което не е оборудвано с обезопасителни колани, ще се наказва с глоба или имуществена санкция от 3000 лева, а глобата за водача ще е 500 лева.

Към момента българското законодателство предвижда санкция от 50 лева за пътник, който не е поставил колан.

Източник
https://www.economic.bg/bg/news/10/resheno-vsichki-avtobusi-tryabva-da-imat-kolani-i-videoregistrator.html
Шест лазерни лъча ще създадат най-прецизната карта на Земята досега



НАСА се подготвя за нова космическа мисия, която цели създаването на най-прецизната карта на Земята досега. В края на тази седмица космическата агенция ще изстреля сателита ICESat-2, който е оборудван с лазерната система ATLAS, съобщава CNET.

ATLAS разполага с шест лазерни лъча, които ще изстрелват по 10 000 пулса към Земята всяка секунда. Това е рано на около 20 трилиона фотона във всеки пулс.

Учените ще измерват времето, за което един фотон стига до Земята и се връща обратно. Това ще даде точна представа на учените за височината и формите на земния релеф. С оглед на дистанцията, времето за пътуване на фотоните и темпото на лазерния пулс, измервания ще могат да се правят приблизително на всеки 97 см изминато разстояние.

Високата прецизност на ATLAS ще позволи на учените да измерват и движението на глетчери и ледената шапка на полюсите. Сателитът ще прави по 4 обиколки на Земята годишно, като това ще даде възможност да се следят промените в топографията и влиянието на климатичните промени.

Както името на ICESat-2 подсказва, това е вторият подобен сателит. Първият работеше в периода 2003 г. - 2010 г. Неговият лазер можеше да изпраща само 40 пулса в секунда. Новата версия на ATLAS е значително по-мощна и ще помогне за създаването на още по-точна топографска карта на Земята.

Източник
https://www.vesti.bg/tehnologii/nauka-i-tehnika/nasa-shte-izmeri-cialata-planeta-s-lazeren-satelit-6086444
Считано от 31 януари 2019 г. всички видове хартиени винетни стикери за всички категории пътни превозни средства загубват валидност



Електронните винетки влизат в сила от 1 януари, а тол системата - от 16 август 2019 година, реши парламентът. Депутатите приеха окончателно на второ четене промени в Закона за пътищата, съобщава БТА.

Електронната система за събиране на пътни такси ще се оперира и поддържа от Агенция "Пътна инфраструктура". Превозните средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 тона (тол) ще заплащат тол такси за ползване на платената пътна мрежа на база на изминатото разстояние, а леките автомобили с максимална маса до или равна на 3,5 тона ще закупуват електронна винетка за определено време, която ще има валидност от деня, посочен като начална дата при заплащането им.

 Считано от 31 януари 2019 г. всички видове хартиени винетни стикери за всички категории пътни превозни средства загубват валидност. Собствениците или ползвателите на пътно превозно средство, закупили хартиен винетен стикер, чиято валидност изтича след 1 януари 2019 г., следва да заявят неговото конвертиране в електронна винетка в срок от 15 декември 2018 г. до 31 януари 2019 г., за да запазят правото си да ползват платената пътна мрежа до изтичане на първоначалния срок на валидност на хартиения винетен стикер.

До 15 август 2019 г. включително тежкотоварните автомобили, автобусите и другите пътни превозни средства с обща технически допустима маса над 3,5 тона ще заплащат винетна такса - месечна, седмична или дневна винетка.

От 16 август догодина за преминаване по платената пътна мрежа от тежкотоварни автомобили, автобуси и превозни средства с маса над 3,5 тона ще се събират само тол такси. 

Източник
[code]https://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/elektronnite-vinetki-vlizat-v-sila-ot-1-ianuari-a-tol-siste...

Read More

В тях се отчита броят на загиналите и основни мерки, които да се предприемат



Днес Министерският съвет набързо одобри докладите за изминалите 7 години на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата за състоянието на безопасността на движението по пътищата.

Става въпрос за същите тези доклади на Комисията, за които преди две седмици ви съобщихме, че не са внасяни вече 10 години. Тя е под шапката на Министерството на вътрешните работи и неин председател е министърът на вътрешните работи, който трябва ежегодно да внася в Министерски съвет доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата в страната. Нещо, което вътрешните ни министри не са правили през последните години, включително и министърът в оставка Валентин Радев, който наскоро предложи приемането на тези доклади за периода 2011-2017 г.

Сега, малко след тежката катастрофа край Своге, изглежда така, сякаш правителството се опитва да замаже тези пропуски и прие документите за безопасността по пътищата седем години назад.

В тях е отчетено, че след приемането на Националната стратегия за подобряване на безопасността на движението по пътищата на България (2011-2020 г.) е регистрирано сериозно намаление на броя на загиналите през първите две години на изпълнението на стратегията. Въпреки понижението за първите 2 години през следващите се отчита ръст на загиналите по пътищата, който отново е преустановен през 2017 г. Средногодишното ниво на загиналите през периода 2011-2017 е с над 300 души по-малко спрямо нивото през периода 2001-2010 г., пише в публикуваните части от доклада.

В него се поставя акцент върху необходимостта от повишаване на оббразоваността на децата за безопасно участие в движението по пътищата, както и върху организацията и обучението на кандидатите за водачи на МПС, свързани включително с продължи...

Read More

Страници: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 43

TinyPortal © 2005-2018