GPS Forum.eu

GPS Новини => GPS Новини => Темата е започната от: Dimitar в Октомври 11, 2018, 05:59:28 pm

Титла: Carrefour ще проследява храните с блокчейн
Публикувано от: Dimitar в Октомври 11, 2018, 05:59:28 pm
Технологията ще обхване 300 магазина на веригата до 2022 г.

(https://technews.bg/wp-content/uploads/2018/10/carrefour.jpeg)

Carrefour ще разчита на блокчейн технология, разработена от IBM, за проследяване на доставките на храни

Търговската верига Carrefour ще използва блокчейн технология, за да проследява доставките на пилета, яйца и домати, докато стоките пътуват от фермите до магазините. По-късно приложението на технологията ще се разпростре и върху всички други продуктови линии, съобщи Ройтерс.

Френският търговски гигант заяви, че ще разчита на блокчейн технология, разработена от IBM, която обслужва редица търговци на дребно, логистични фирми и производители за гарантиране на изрядността в техните вериги за доставки.

Блокчейн системата позволява на магазините да проследяват движението на продуктите от началото до края, от фермата до рафта, с точност до минута и дори секунда. Технологията отговаря изцяло на задължението на търговците на храни да осигуряват 100% проследимост на всеки хранителен продукт, който предлагат.

Генералният секретар на Carrefour Лоран Вале каза, че до 2022 г. групата ще разшири употребата на блокчейн в своите 300 магазина за пресни продукти по целия свят. Това следва да гарантира сигурността на доставките и да позволи на клиентите спокойно да се доверят на предлаганата храна.

Проследяването на хранителните стоки е огромно предизвикателство за ХВК индустрията. Дори и в 21 век внезапни епидемии от салмонелоза и други заразни болести все още са факт и нерядко остава трудно да се разбере откъде точно идват заразите. В резултат на подобни проблеми обаче се разболяват много хора, а хиляди тонове храна биват унищожавани. Това води до огромни загуби за индустрията.

Възприемането на технология като блокчейн в търговска верига като Carrefour не минава без препятствия, казва Саймън Елис от американската компания за проучвания и анализи IDC. „Усилията за убеждаване на производителите да участват не са минимални, тъй като работят при драматично различни нива на технологична сложност“, казва той.

Източник
https://technews.bg/article-111506.html